Bohuslav - zraněná ješitnost, nebo jenom úplná neznalost?
Ad1) závoje pod síťkami (závoje ve kterých je upravený účes), viz sochy v Poitiers - viz sborník (pokolikáté již na něj odkazuji a pokolikáté ho již ignoruješ, jako ostatní práce a všechny další prameny a zdroje odkazované, ačkoli jsou snadno k mání?
)
Ad2) barevné síťky asi jasné, že?
Ad3) závoj jako zástava lásky - proč se domníváš, že
dáma dává pánovi závoj, který nebyl její, nebo který nenosila (tady ti asi hodně uniká symbolický význam a smyl zástav)?
tady mi nějak uniká smysl tvého příspěvku - dáma dle tvé kostrbaté dedukce dává pánovi barevný závoj, protože barevné se nenosily - nepřijde ti to směšné?
Ad4) název slonovinové plastiky je
Madona s dítětem (a pod tímto názvem je vystavená v Villeneuve-les-Avignon), takže je imho špatně, když ji svévolně přejmenováváš, aby se hodila tobě
Ad5) s rukopisy Václava IV. jsem mimo jiné pracoval proto, že mám vypsaná vyobrazení ve velmi slušné kvalitě z edic:
KRÁSA, J. Rukopisy Václava IV. 2. vyd., Praha: Odeon, 44. Svazek edice české dějiny, 1974, 307 s.
KRÁSA, J. České iluminované rukopisy 13./16.století. 1. vyd., Praha: Odeon, 68. Svazek edice české dějiny, 1990, 455 s.
Nepracuji tedy s 5cm velkými obrázky ale s velmi kvalitními výřezy na A4
Vypovídací hodnota malého obrázku, nebo zvětšených výřezů asi netřeba srovnávat – navíc tady vím s čím pracuji, znám zdroj, dataci, dílnu, symboliku, atd. – protože v edici je mimo jiné odborný komentář a kodikologický popis
Proč považuji tyto síťky za související s těmi nošenými na počátku 14. st. jsem psal výše
Už nejméně tři roky se bavíme o zveršované Freibergově písni rytířská jízda Jana z Michalovic, kde je krom spousty jiných jedinečných informací i zmíněný závoj a ačkoli je to útlá knížečka, vydaná jako edice zrcadlovou formou (originál a překlad) a tobě je to pořád zatěžko číst, ale klidně to zpochybňuješ, co k tomu říct?
Opět sem dávám citaci:
FREIBERG, H. Rytířská jízda Jana z Michalovi. 1. vyd., Praha: Elka Press, 2005, 56 s.
Chceš alespoň jedno vyobrazení barevného závoje a když ho předložím, tak ho odmítneš, protože to není malá iluminace, ale polychromovaná plastika, na které je nepoměrně více detailů?
My dva se stále již roky točíme kolem toho samého - jsi líný si cokoli přečíst a nastudovat a všechno hodnotíš na základě shromážděných obrázků. Odkazované a doporučované zdroje ignoruješ s odůvodnění, že na ně nemáš čas a že je zbytečné cokoli číst, když to z obrázků prostě vidíš
Výsledek chceš hned a tak tě odrazuje něco opravdu nastudovat, protože to znamená tím ztrávit roky. máš výborný postřeh a trpělivost hledat na netu - v čem je problém a proč ho nevyužiješ tak, aby jsi se orientoval v době, kterou se zabýváš, v její mentalitě a reáliích? Pokud ti chybí základní vzdělání a rychle usuzuješ jenom z toho, co vidíš, aniž znáš souvislosti (které nejsou nijak tajemné, stačí jenom studovat a zdroje sem odkazujeme neustále), pak stále nejsi partnerem pro diskuzi
P.S. nemám problém přiznat, že nejsem odborníkem na dámské účesy a pokrývky hlavy a že mé vědomosti jsou velmi, velmi zběžné, postavené především na předchozích zkušenostech a informacích k oděvní problematice obecně