O výkladu stylizace jednotlivých vyobrazení není od věci diskutovat. Já v rámci odpovědí na dotazy hodně odkazuji na Codex Manesse, ale není to proto, že by tam bylo vše, nebo nejpřehledněji. Důvodem je hlavně má pohodlnost, protože je běžně k nahlédnutí a snadno se dohledává. Jednotlivých vyobrazení na naši dobu jsou tisíce a posuzují se samozřejmě komplexně, viz. článek Iluminované rukopisy jako obrazový pramen
http://www.hradeckydvur.net/studium-his ... ovy-pramen
Pro představu o trochu jiné stylizaci stejných postav a oděvů vkládám jednu iluminaci z bratrského Codexu Constance – Weingarten. Diskutujeme o čapkách s kulatým dýnkem, pošité po obvodu různě vysokým kožešinovým lemem s krátce zastřiženým, nebo naopak dlouhým chlupem. Kožešinový lem může být nahoře tvarovaný, může být těsně přiléhající ke korpusu, nebo naopak mírně se kónicky rozšiřující směrem nahoru, atd. Nicméně jsou to jenom iluminace – nepřímý obrazový pramen a tady zrovna autor víc řeší stylizaci popelky, aby podtrhl Dietmara, převlečeného za kupce, který se chce vetřít do domu jedné krásky (viz. verše)
Nemám problém přiznat, že já interpretuji tyto obrazové prameny zjevně jinak, než ty